وضعیت مرکز 122
دفتر مدیریت ارتباط با مشتریان استان البرز (مرکز 122) از سال 1382 تاسیس و شروع به کار نموده و در حال حاضر دارای 25 نفر پرسنل نیروست که شامل مدیریت ،سوپروایزر ، کارشناس پیگیری ، کارشناس نظر سنجی ،کارشناس هماهنگی و 20 نفر کارشناس پاسخگویی است که پاسخگویی به مشترکان استان البرز در زمینه های حوادث آب ، فاضلاب ،موارد مربوط به کیفیت اب ، راهنمایی بخش مشترکین و ..... را به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری و به صورت تلفنی انجام می دهند 0
نرم افزار کال سنتر مرکز 122 به صورت گویا و همراه با کلید های ارجاعی مورد نیاز بوده و مشترکین استان البرز با شماره گیری 122 و انتخاب کلید مربوطه میتوانند از خدمات مورد نظر استفاده نمایند 0.
در حال حاظر این مرکز دارای یک خط تلفن SPT با 90 ورودیست که در صورت مشغول بودن این 90 خط مربوط به پاسخگویی SPT ، نفر نود و یکم که با شماره 122 تماس می گیرد با اشغال بودن شماره 122 مواجه بوده و در حالت انتظار مکالمه قرار میگیرد 0
مجموع تماس های ورودی مرکز 122 از ابتدای سال 1403 تا مرداد ماه همین سال ، تعداد 172 هزار تماس بوده که از این تعداد 45893 مورد مربوط به حوادث اب و 4301 مورد مربوط به حوادث فاضلاب و مابقی مربوط به سایر موارد از قبیل ( راهنمایی ، مشترکین ، تماس اشتباه ، تماس تکراری و ....) بوده است .
در این مرکز نشانی های مربوط به حوادث پس از تماس مشترکان در نرم افزار مرکز ثبت و بلافاصله به صورت انلاین به واحد حوادث شهر مربوطه ارجاع میشود .
همچنین کارشناسان پیگیری و نظر سنجی هم ، پیگیری های لازم را از طریق واحد های حوادث ، آبرسانی ، آزمایشگاه ، مدیران و نیز مشترکان محترم انجام می دهند .
از جمله خدمات دیگری که در مرکز 122 استان البرز ارائه می شود ارسال پیامک از پیش شماره های 50004001393977 و 30008666122122 برای اطلاع رسانی های لازم به مشترکانی است که احتمال قطعی اب با افت فشار در منطقه سکونتشان قابل پیش بینی می شود .