1- مراجعه مشترک به اداره واگذاری (پذیرش) و ارائه مدارک لازم (1- نامه استعلام محضر جواب استعلام نوسازی شهرداری 3- آخرین صورت حساب آب بهای پرداخت شده 4- آخرین شماره کنتور و شماره بدنه کنتور.)
2- تنظیم فرم استعلام داخلی توسط اداره واگذاری (پذیرش) بر اساس مدارک ارائه شده و محتویات پرونده.
3- مشترک به منظور کنترل و تکمیل فرم استعلام داخلی به اداره خدمات مشترکین مراجعه و در صورت وجود بدهی مبلغ قابل پرداخت در قالب فرم مربوطه به مشترک تسلیم می شود.
4- مبالغ قابل پرداخت (قبض بانکی، صورتحساب آب بها) توسط مشترک پرداخت میشود.
5- پس از تکمیل فرم استعلام داخلی توسط ادارات ذیربط و تسویه حساب با مشترک, مسؤول اداره واگذاری در صورتی که تسویه حساب کامل انجام شده باشد نسبت به تنظیم پاسخ استعلام اقدام مینماید.
6- پس از اخذ تائیدیه، فرم پاسخ استعلام محضری توسط واحد دبیرخانه مهر و شماره شده و پس از ثبت به مشترک ارائه می شود.