۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ آذر
A+
A-
دستورالعمل به‌روزرسانی پورتال

1- عنوان یا تیتر (Title)

یک عنوان توصیفی شامل 5 تا 8 واژه را انتخاب کنید. عنوان، اولین چیزی است که در موتورهای جست‌وجو بالا می‌آید.

در انتخاب تیتر یا عنوان موارد زیر رعایت شود:

Ø عنوان شامل واژگان کلیدی باشد

Ø از کاما استفاده نشود.

Ø نکات ویرایشی رعایت شود

Ø از واژه‌هایی که توسط موتورهای جست‌وجو منع شده است، استفاده نشود

2- ارتباط متقابل

Ø موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به تعدد ارتباط ها به سایت شما حساس هستند و آنرا در رتبه سایت شما اثر می دهند.

Ø یک صفحه لینک‌های مفید بسازید و به سایت‌های مشابه، سایت خود ارتباط دهید، به ویژه سایت‌هایی که در موتورهای جست‌وجو رتبه خوبی دارند.

Ø از سایت‌های دیگر بخواهید که به سایت شما ارتباط دهند.

3- درج واژگان کلیدی سایت (key words)

موتورهای جست‌وجو برای این بخش ارزش زیادی قائل هستند و در رتبه‌بندی سایت شما اثر دارد. واژگانکلیدی را با کاما از یکدیگر جدا کنید. با این روش در حداقل جا، امکان ترکیبات متنوعی از کلمات کلیدی سایت شما گنجانده خواهد شد.

Ø نسبت واژگان کلیدی به سایر کلمات در یک صفحه را چگالی یا تراکم کلمات کلیدی می‌نامند. مثلا اگر شما 100 واژه در یک صفحه دارید و چهارعدد از آنها جزو واژگان کلیدی سایت شما هستند، چگالی واژگان کلیدی آن صفحه 4% است. سعی کنید که چگالی حدود 3 تا 20 درصد برای واژگان کلیدی مهم سایت خود را تنظیم کنید.

Ø واژگان کلیدی خود را ترکیبی انتخاب کنید

Ø واژگانی را که حدس می زنید توسط موتورهای جست‌وجو بیشتر سرچ می‌شوند، بنویسید

Ø حتما واژگان کلیدی را با کاراکتر , از هم جدا نمایید.

Ø واژگان کلیدی از متن همان صفحه انتخاب شود

Ø عنوان صفحه خود را حتما در واژگان کلیدی بنویسید

4- نکات درج پا صفحه

Ø حتما پا صفحه سایت‌تان را تغییر دهید. فرمت را سعی کنید حتما مانند پایین بنویسید.

Ø آدرس: تهران، آدرس حوزه

Ø تلفن: (به همراه کد وارد شود) ایمیل: از دامنه investiniran.ir باشد.

Ø تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط شرکت آب و فاضلاب استان تهران است باشد و کپی از مطالب آن با ذکر منبع امکان دارد.

5- ارتباط بین صفحات

Ø در صفحات محتوایی خود آن‌گونه کار کنید که کسی که به هر طریق وارد آن صفحه می ‌ود نتواند خارج شود (مدت زمان حضور افراد را در سایت خود بالا ببرید).

Ø از لینک‌های داخل صفح‌ ای آنگونه استفاده کنید که بازدیدکننده سایت از دکمه های Back وForward نرم‌افزار استفاده نکند.

6- نکات تبدیل فایل به PDF

یکی از را ه‌های افزایش بازیابی اطلاعات مندرج در وب‌سایت توسط موتورهای کاوش، غنی‌کردن فایل‌های محتواست. محتواهای PDF که از فرمت‌های دیگرمثل word ، power point و ... استخراج می‌شود، بهتر است شرایط زیر را دارا باشد:

Ø قبل از تبدیل فایل word به PDF از استاندارد بودن فونت‌های به‌کار رفته در فایل word اطمینان یابید.

Ø ازنرم‌افزارهای استانداردبرای تبدیل فایل‌ها به PDF استفاده شود که قابلیت پشتیبانی از فونت‌های فارسی را داشته باشند.

Ø متن فایل های PDF با استفاده از ابزار های جست‌وجوی درون متنی نرم افزار Acrobat قابل جست‌وجو باشد.

7- حجم فایل‌ها

فایل‌هایی که در سایت بارگذاری می‌شوند به صورت فشرده و حجمی کمتر از 30 مگابایت داشته باشند.

8-صفحه ارتباط با... (تماس با ...)

برخی موتورهای جستجو، مخصوصا Yahoo اگر نشانی پستی شما در سایت نباشد، سایت شما را فهرست نمی‌کند. حتما نشانی پستی را در سایت قرار دهید، فقط قرار دادن آدرس صندوق پستی کافی نیست. تلفن‌های تماس و آدرس حوزه خود را درج کنید.

9- زبان

زبان اصلی همه درگاه‌ها فارسی است. صفحه خانگی و صفحه ورودی اصلی، باید به زبان فارسی بارگذاری شود. در صورتی که سایت دو یا چندزبانه است باید امکان تغییر زبان برای کاربران در تمامی صفحات فراهم شود.

10- قالب کلی نگارش متن

عنوان اصلی

Tahoma 14 B

عنوان فرعی

Tahoma 12

رنگ مطالب

مشکی

متن پاراگراف ها

Tahoma 18

مطالب لیستی

لیست های شماره دار و بدون شماره

متون انگلیسی

Time New Roman 14

11- نقشه سایت (sitemap)

لینک تمام بخش‌های مهم سایت را در نقشه سایت قرار دهید. نقشه سایت را در صفحه اول سایت خود قرار دهید چون برخی موتورهای جست‌وجو فقط صفحه اول سایت شما را بازدید می‌کنند.

تاریخ به روز رسانی:
1397/06/11
تعداد بازدید:
236
Powered by DorsaPortal