خدمات الکترونیک



 
نرم افزار های تلفن همراه
۱- آبفای استان البرز 
iOS & Android
 لینک دانلود نرم افزار
 
۲- پایگاه خبری آبفای البرز 
 iOS & Android
لینک دانلود نرم افزار
 
 
  
سخن روز
در تئوری اگر به انسان در برابر اعمالش مسؤولیت بدهید، در آن صورت حق انتخاب دارد که قبول کند یا نکند
فراخوان اولويت هاي تحقيقاتي
اولويت هاي تحقيقاتي سال 1396 شركت آب و فاضلاب البرز
1. تصفيه و گند زدايي ورودي تصفيه خانه هاي آب به روش الكتريكي يا يون سازي كاتيوني
2. حذف و سنجش توامان آمونياك از پساب  خروجي با تكيه بر روش هاي نو ، پيشرفته و كم هزينه
3. بررسي مديريتي پيرامون بهره گيري از مزاياي انرژي هاي نو به منظور استفاده از آن در هوادهي فاضلاب در استخر هاي فاكولتاتيو
4. ارائه روشهاي نوين حفاظت از لوله جدار وآبده چاه از خوردگي

ادامه مطلب ...
امور فرهنگی
حضرت آیت ا... خامنه ای مدظله العالی:
من می خواهم این واجب فراموش شده اسلام را به یاد شما و ملت ایران بیاورم:
امر به معروف و نهی از منکر

تصفیه خانه آب شماره 2 کرج

تصفیه خانه فاضلاب در حال ساخت هشتگرد

تصفیه خانه فاضلاب کرج

شرکت آب فاضلاب استان البرز  /   سامانه پیام کوتاه 30007122  /   سامانه تلفنی 122  سامانه بلوتوث  سامانه پرداخت قبض 1522 /  تلفن گویای ارتباطات مردمی وزارت نیرو 88644850  /  شرکت آب و فاضلاب استان البرز

دستور عمل اصلاح قبض آب

· مراجعه مشترك به مسئول خدمات مشتركين و درخواست رسيدگي به قبض آب بها .

· بررسي اوليه توسط مسئول خدمات مشتركين و در صورت درست بودن صورتحساب، پاسخ مناسب به مشترك داده مي شود .

· در صورتي كه قبض آب بها به علت هاي : اشتباه قرائت در دروه جاري يا دوره هاي قبل، نقص فني كنتور، خطا در ثبت شماره كاركرد كنتور توسط اپراتور، تغيير كاربري، تركيدگي لوله هاي داخلي ملك مشترك، تغيير قطر انشعاب، تغيير در تعداد واحد، تغيير درتعداد خانوار، اشتباه در ثبت تاريخ اتصال آب، اشتباه در اعمال تاريخ اتصال فاضلاب در صورت حساب مشترك و ... يا به هر نياز به اصلاح داشت طبق مراحل ذيل عمل مي شود .

الف: اشتباه قرائت: به دو صورت است يا كم و زياد قرائت كردن است كه منجر به اصلاحيه می شود يا اشتباه قرائت شدن است كه منجر به ابطال می شود .

ب: نقص فني كنتور: در اين حالت ابتدا فرم آزمايش كنتور توسط واحد خدمات مشتركين تنظيم مي گردد سپس توسط يك استادكار از كنتور در محل ملک آزمايش شده كه در صورت تشخيص نقص فني كنتور، درصد خطاي كنتور گزارش مي شود و در صورت ناتوانی تشخيص، توسط همان استادكار كنتور از محل باز شده و با فرم آزمايش كنتور پس از دريافت هزينه مربوطه از مشترك، كنتور به واحد آزمايش كنتور ارسال مي شود تا بوسيله دستگاه آزمايش شده و درصد خطاي كنتور گزارش شود. پس از اين مرحله مصرف واقعي تعيين شده و صورتحساب صادره بر اساس مصرف واقعي اصلاح مي شود .

پ: تغيير كاربري: ابتدا توسط اداره واگذاري از ملك بازديد شده و در صورت صحت تغيير كاربري ملك، پس از تسويه حساب كامل (در صورت داشتن بدهي حق انشعاب آب و فاضلاب) گزارش اصلاح قبوض ارسال و سپس صورتحسابهاي اشتباه اصلاح می شود .

ت: تركيدگي لوله هاي داخلي ملك مشترك: پس از مراجعه مشترك به واحد خدمات مشتركين و اعلام وي مبني بر تركيدگي تنظيم مي گردد . سپس از لوله هاي داخلي ملك توسط كارشناس و استادكار بازديد شده و در صورت تأييد و صحت تركيدگي لوله هاي داخلي ملك، فرم مربوطه توسط كارشناس تأييد و امضاء مي شود سپس با توجه به تعرفه هاي مصوب صورتحساب هاي مربوطه اصلاح مي شود .

ث: تغيير قطر انشعاب آب: ابتدا توسط كارشناس و استادكار اداره خدمات مشتركين از قطر انشعاب ملك بازديد شده و در صورت عدم انطباق قطر انشعاب ملك با آنچه كه در پرونده و صورت حساب مشترك درج و ثبت شده است پس از تسويه حساب كامل از نظر حق انشعاب و ... طبق تعرفه های مصوب صورتحساب اصلاح مي شود.

ج: اشتباه در اعمال تاريخ اتصال فاضلاب : ابتدا توسط كارشناس اداره نصب از ملك موردنظر بازديد شده و پس از تحقيق و بررسي كامل مبني بر عدم استفاده مشترك از انشعاب فاضلاب گزارشی تهیه و ارسال مي شود و سپس صورتحساب هاي صادره اصلاح و مبلغ هزينه دفع فاضلاب از قبوض كسر مي شود .

چ: پس از تنظيم و تكميل فرم هاي اصلاحيه قبوض توسط اداره خدمات مشتركين، فرم مربوطه توسط مدیر منطقه تأييد مي شود و پس از ثبت از طريق فرم هاي مربوطه به امور درآمد ارسال مي شود .

ح: اسناد اصلاحيه در امور درآمد بررسي شده، در صورت تأييد صحت اسناد اصلاحيه و تأييد معاونت درآمد و امور مشتركين، اسناد اصلاحيه، از طريق واحد مديريت درآمد در سيستم رايانه مركزي اعمال مي شود .

خ: گزارش تأييد اسناد اصلاحيه از طريق مديريت درآمد به منطقه ارسال و توسط اداره خدمات مشتركين صورت حساب اصلاح شده به مشترك ارائه مي شود .

د: در صورت معيوب بودن، كنتور، طي انجام مراحل اداری تعويض می شود .
بازدید : 6861 3 مرداد 1395 ساعت 08:52 ق.ظ
 

پرسش های متداول
آب   ( 1 تير 1396)
قبض آب   ( 29 خرداد 1396)
آب   ( 19 خرداد 1396)
آب شرب   ( 14 خرداد 1396)
صورتحساب   ( 28 ارديبهشت 1396)
نظرسنجی
در صورتی که در سال 96 به ادارات زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان البرز مراجعه کرده اید، آیا از عملکرد این شرکت رضایت داشته اید؟
نظرسنجی
آیا ارتباط با بخشهای مختلف آبفا از کانالهای مختلف (سایت، 122، روابط عمومی و... برای شما آسان بوده است؟
باکس خبرنامه ایمیل
آمار بازدید
  • کل بازدید : 3791184
  • بازدید امروز : 761
  • بازدید دیروز : 2619
  • بازدید این ماه : 67695
  • آخرین بازدید : يكشنبه 2 ارديبهشت 1397 (09:30) ق.ظ
آخرین بروزرسانی

سه شنبه 24 بهمن 1396، ساعت 11:10