خدمات الکترونیک



 
سخن روز
وارد عمل شدن بدون برنامه ریزی علت همه شکست هاست
فراخوان اولويت هاي تحقيقاتي
اولويت هاي تحقيقاتي سال 1396 شركت آب و فاضلاب البرز
1. تصفيه و گند زدايي ورودي تصفيه خانه هاي آب به روش الكتريكي يا يون سازي كاتيوني
2. حذف و سنجش توامان آمونياك از پساب  خروجي با تكيه بر روش هاي نو ، پيشرفته و كم هزينه
3. بررسي مديريتي پيرامون بهره گيري از مزاياي انرژي هاي نو به منظور استفاده از آن در هوادهي فاضلاب در استخر هاي فاكولتاتيو
4. ارائه روشهاي نوين حفاظت از لوله جدار وآبده چاه از خوردگي

ادامه مطلب ...
امور فرهنگی
حضرت آیت ا... خامنه ای مدظله العالی:
من می خواهم این واجب فراموش شده اسلام را به یاد شما و ملت ایران بیاورم:
امر به معروف و نهی از منکر

تصفیه خانه آب شماره 2 کرج

تصفیه خانه فاضلاب در حال ساخت هشتگرد

تصفیه خانه فاضلاب کرج

شرکت آب فاضلاب استان البرز  /   سامانه پیام کوتاه 30007122  /   سامانه تلفنی 122  سامانه بلوتوث  سامانه پرداخت قبض 1522 /  تلفن گویای ارتباطات مردمی وزارت نیرو 88644850  /  شرکت آب و فاضلاب استان البرز

گزارش فني نرم افزار ارتباطات مردمي (122) و حوادث و اتفاقات

بنام خدا
گزارش فني
نرم افزار ارتباطات مردمي (122) و حوادث و اتفاقات
 
مقدمه
شركت آب و فاضلاب استان البزر از حدود 3 سال پيش اقدام به پياده سازي و راه اندازي سيستم اطلاعات مكاني (GIS) در آن شركت نموده است. يكي از زيرسيستم هايي كه در اين پروژه مدنظر بوده است زيرسيستم ارتباطات مردمي و حوادث و اتفاقات مي باشد كه در اين گزارش قصد داريم وي‍ژگي هاي فني و ملاحظات نرم افزاري آن را مورد بررسي قرار دهيم.
 

مشخصات فني
·        محيط توسعه: NET Platform.
·        زبان برنامه نويسي: ‍C#
·        پايگاه داده: MS SQL Server 2008
·        موتور GIS: ArcGIS Engine 9.3
·        سيستم عامل: Windows
 
وي‍ژگي هاي نرم افزار
از آن جايي كه واحد ارتباطات مردمي و واحد هاي حوادث شركت هاي آب و فاضلاب داراي ارتباط تنگاتنگي با يكديگر مي باشند از اين رو در اين پروژه تصميم بر آن شد كه نرم افزار 122 و نرم افزار حوادث و اتفاقات به صورت يك نرم افزار يكپارچه 122 و حوادث و اتفاقات، طراحي و پياده سازي شوند. علاوه بر اين، با توجه به اينكه اين زيرسيستم جزئي از سيستم اطلاعات مكاني شركت مي باشد بنابراين به تناسب نياز، در بخش هاي مختلف نرم افزار از امكانات GIS استفاده گرديده است.
 
نرم افزار پياده سازي شده داراي 4 قسمت اصلي مي باشد:

1.      ورود و ويرايش اطلاعات پايه
2.      مديريت كاربران
3.      مديريت درخواست ها
4.      گزارش گيري و گزارش سازي
در ادامه سعي خواهيم كرد به تشريح قابليت هاي هر قسمت بپردازيم.
 
 
 

1-  ورود و ويرايش اطلاعات پايه
 
 اطلاعات پايه شامل تمام اطلاعاتي هستند که بين تمام بخش هاي نرم افزار مشترک هستند و بدون تکميل آنها نمي توان از ساير بخش ها استفاده نمود. اين اطلاعات معمولا مقادير مربوط به يک قلم اطلاعاتي را محدود به يک ليست از مقادير مي کنند که هر کدام از مقادير داراي يک کد منحصر به فرد مي باشند. در شكل زير نمايي از پنجره اطلاعات پايه مربوط به نوع گزارش حادثه مشاهده مي گردد.

 
2- مديريت كاربران
 
 در اين قسمت اطلاعات مربوط به كاربران سيستم وارد مي شود و سطح دسترسي مورد نظر به آن اختصاص مي يابد. در اين نرم افزار 5 سطح دسترسي به صورت زير در نظر گرفته شده است:

1.      سرپرست
2.      اپراتور تلفن
3.      اپراتور بيسيم
4.      اپراتور رسيدگي
5.      اپراتور اطلاعات عمليات
در شكل زير نمايي از ديالوگ مربوط به ويرايش اطلاعات كاربران ملاحظه مي گردد.

 
 
3- مديريت درخواست ها
 

در اين بخش كل فرايند مربوط به درخواست مشترك، از لحظه تماس تا زمان برطرف شدن مشكل، مديريت مي گردد. در شكل زير مراحل گردش كار يك درخواست مشاهده مي گردد.

 

 
از آنجايي كه اين نرم افزار با سامانه مركز تماس (Call Center) ارتباط دارد بنابراين هنگام تماس مشترك به طور اتوماتيك فرم مربوط به درج درخواست را باز كرده و شماره تماس گيرنده را در فرم وارد مي نمايد. همچنين اگر مشترك قبلا با 122 تماس گرفته باشد سابقه تماس وي را نيز از پايگاه داده استخراج مي كند. از طرفي با توجه به اينكه اين نرم افزار با GIS در ارتباط است مي تواند موقعيت مشترك را نيز بر رو ي نقشه نمايش دهد.
 

4- گزارش گيري  و گزارش سازي
 
در اين نرم افزار سه دسته گزارش قابل تهيه مي باشد:

1.      گزارشات استاتيك
2.      گزارشات پارامتريك
3.      گزارشات ديناميك
 

1-    گزارشات استاتيك: دسته اي از گزارشات مي باشند كه ا قالب آن ها از قبل تهيه شده و قابل وي‍ژه سازي توسط كاربر نمي باشند (مانند آمار كلي تماس هاي ثبت شده در مركز 122).
 

2-   گزارشات پارامتريك: دسته اي از گزارشات مي باشند كه بر اساس پارامترهاي ورودي كاربر توليد مي شوند. به طور مثال آمار تجهيزات صدمه ديده نمونه اي از اين گزارشات مي باشد كه به كاربر اين امكان را مي دهد بر اساس جزئيات تجهيز مورد نظر خود اقدام به تهيه گزارش نمايد. شكل زير ديالوگ مربوط به تنظيم گزارش مذكور را نمايش مي دهد.
 
 
3-    گزارشات ديناميك: در اين نرم افزار رابط كاربري در اختيار كاربر قرار داده مي شود  كه به وسيله آن قادر است انواع گزارشات مورد نظر خود را به صورت كاملا منعطف تهيه نمايد. در واقع بايد گفت توسط اين رابط كاربر جزئي ترين اطلاعات در اختيار كاربر خواهد بود كه مي تواند در گزارش خود از آن ها استفاده نمايد. شكل زير ديالوگ گزارش ساز نرم افزار را نشان مي دهد.

 
بازدید : 4542 18 شهريور 1392 ساعت 03:48 ب.ظ
 

پرسش های متداول
آب   ( 1 تير 1396)
قبض آب   ( 29 خرداد 1396)
آب   ( 19 خرداد 1396)
آب شرب   ( 14 خرداد 1396)
صورتحساب   ( 28 ارديبهشت 1396)
نظرسنجی
در صورتی که در سال 96 به ادارات زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان البرز مراجعه کرده اید، آیا از عملکرد این شرکت رضایت داشته اید؟
نظرسنجی
آیا ارتباط با بخشهای مختلف آبفا از کانالهای مختلف (سایت، 122، روابط عمومی و... برای شما آسان بوده است؟
باکس خبرنامه ایمیل
آمار بازدید
  • کل بازدید : 3585392
  • بازدید امروز : 2647
  • بازدید دیروز : 2462
  • بازدید این ماه : 66366
  • آخرین بازدید : جمعه 4 اسفند 1396 (17:40) ب.ظ
آخرین بروزرسانی

سه شنبه 24 بهمن 1396، ساعت 11:10