بسمه تعالی
وضعيت مرکز 122 در حال حاضر :
مرکز 122 در حال حاضر دارای 15 نفر نيرو می باشد که شامل 5 نفر اپراتور تلفن از ساعت 8 الی 16 ، 4 نفر اپراتور تلفن از ساعت 16 الی 24 و 1 نفر اپراتور از ساعت 24 تا 8 صبح و همچنين 2 نفر اپراتور بی سيم به صورت 24 ساعت کار و 24 ساعت استراحت ، 1 نفر اپراتور ثبت عمليات و 1 نفر اپراتور رسيدگی به تماسهای مشترکين از 8 صبح تا 16 و 1 نفر سوپروايزر از ساعت 8 الی 17 می باشد.
آمار تماسهای مردمی با مرکز 122 در 6 ماهه نخست امسال 129121 مورد بوده ( همراه با تماسهای تکراری ) که از اين تعداد 109259 مورد حوادثی ، 4097 مورد مربوط به امور مشترکين ، 1125 مورد مربوط به حوادث فاضلاب ،6633 مورد راهنمايی، 295 مورد قدردانی بوده است و بقيه موارد شامل اشتباه و .... می باشد.
ميانگين تماسهای مشترکين با مرکز 122 روزانه 694 مورد می باشد. که از اين تعداد ميانگين تماسهای غيرتکراری و با موضوعات حوادثی 230مورد است که هر روز به کليه تماسهای روز قبل توسط کابين رسيدگی به تماسهای مشترکين زنگ زده می شود و چنانچه مواردی برطرف نشده باشد، مجدانه پيگيری می گردد تا رفع حادثه صورت پذيرد.
خط E1 که از 1 سال گذشته با 30 ورودی در مرکز نصب و راه اندازی گرديده به همراه اقدامات انجام گرفته جهت Call Center قابليت رويت شماره تماس مشترک روی صفحه مانيتور و پاسخگويي از همان طريق را دارد . از ديگر مزايای Call Center مديريت خطوط ورودی جهت پاسخگويی هر کاربر می باشد.
از ديگر اقداماتی که در مرکز 122 صورت گرفته و هم اکنون مراحل پايانی خود را طی می کند ، نصب برنامه جديد 122 می باشد. اين برنامه علاوه بر اينکه کاملتر از برنامه قبل است ، امکان گزارش گيری از تمام مواردی که در سيستم توسط کاربران پاسخگويي ، ثبت عمليات ، رسيدگی به تماسهای مشترکين و .... انجام می گيرد را دارا می باشد. در حال حاضر 5 منطقه کرج - مهرشهر - رجايی شهر - فرديس و محمدشهر به صورت مستقيم آدرسهای ثبت شده از مرکز را دريافت می نمايند و ثبت عمليات پس از انجام کار حوادث صورت می گيرد.
همچنين با حذف کدهای شهرستانها و پس از پيگيری های مستمر امکان برقراری ارتباط از کليه شهرستانها از جمله هشتگرد و نظرآباد با خطوط E1 فراهم گرديد .
در ضمن اقداماتی جهت نصب و پياده سازی GIS انجام شده و در حال گذراندن مراحل نهايي نصب و راه اندازی می باشد. بديهی است با نصب برنامه GIS اين امکان فراهم می گردد که همزمان با تماس مشترک و ثبت آدرس توسط اپراتور ، محل مورد نظر روی نقشه نمايش داده می شود.
مزيت GIS نشان دادن سريع محدوده ی مورد نظر می باشد که سهم بسزايی در سرعت بخشيدن به رفع حادثه و انجام کار و به تبع آن رضايت مشترکين خواهد داشت.
مواردی که در دست اقدام است عبارتند از :
لينک و ارتباط کليه حوادث امورها با مرکز 122 ، به اين صورت که بقيه مناطق به همراه 5 شهر ذکر شده در بالا ( که هم اکنون نيز لينک هستند) اين امکان را پيدا خواهند نمود که آدرسهای حوادثی را به صورت آنلاين از مرکز 122 دريافت نمايند و اقدامات انجام گرفته در واحد حوادث را نيز به صورت آنلاين در سيستم برنامه جديد ثبت و گزارش تهيه نمايند.
همچنين از ديگر مواردی که درخواست داده شده اضافه شدن 1 نفر اپراتور مرد می باشد.
ضمنا" تصميمات لازم جهت استاندارد سازی کليه کابين های مرکز نيز اتخاذ گرديدکه در دست پيگيری و اقدام است.
به طور خلاصه مواردی که طی يک سال گذشته انجام شده عبارتند از:
1- نصب و راه اندازی خط E1 با 30 خط ورودی
2- نصب و راه اندازی Call Center جهت مديريت تماسها
3- لينک حوادث کرج، مهرشهر، رجايي شهر، فرديس و محمدشهر با مرکز 122
4- نصب برنامه جديد در مرکز 122 و حوادث شهرهای کرج، مهرشهر، رجايي شهر، فرديس و محمدشهر، با قابليت گزارش گيری از تمامی مواردی که در سيستم ثبت می گردد
5- آماده سازی برنامه GIS
6- اضافه شدن يک نفر نيرو جهت پاسخگويي به تلفن
هوشنگ امينی
سرپرست مرکز امداد و حوادث کرج(122)
مرکز 122 در حال حاضر دارای 15 نفر نيرو می باشد که شامل 5 نفر اپراتور تلفن از ساعت 8 الی 16 ، 4 نفر اپراتور تلفن از ساعت 16 الی 24 و 1 نفر اپراتور از ساعت 24 تا 8 صبح و همچنين 2 نفر اپراتور بی سيم به صورت 24 ساعت کار و 24 ساعت استراحت ، 1 نفر اپراتور ثبت عمليات و 1 نفر اپراتور رسيدگی به تماسهای مشترکين از 8 صبح تا 16 و 1 نفر سوپروايزر از ساعت 8 الی 17 می باشد.
آمار تماسهای مردمی با مرکز 122 در 6 ماهه نخست امسال 129121 مورد بوده ( همراه با تماسهای تکراری ) که از اين تعداد 109259 مورد حوادثی ، 4097 مورد مربوط به امور مشترکين ، 1125 مورد مربوط به حوادث فاضلاب ،6633 مورد راهنمايی، 295 مورد قدردانی بوده است و بقيه موارد شامل اشتباه و .... می باشد.
ميانگين تماسهای مشترکين با مرکز 122 روزانه 694 مورد می باشد. که از اين تعداد ميانگين تماسهای غيرتکراری و با موضوعات حوادثی 230مورد است که هر روز به کليه تماسهای روز قبل توسط کابين رسيدگی به تماسهای مشترکين زنگ زده می شود و چنانچه مواردی برطرف نشده باشد، مجدانه پيگيری می گردد تا رفع حادثه صورت پذيرد.
خط E1 که از 1 سال گذشته با 30 ورودی در مرکز نصب و راه اندازی گرديده به همراه اقدامات انجام گرفته جهت Call Center قابليت رويت شماره تماس مشترک روی صفحه مانيتور و پاسخگويي از همان طريق را دارد . از ديگر مزايای Call Center مديريت خطوط ورودی جهت پاسخگويی هر کاربر می باشد.
از ديگر اقداماتی که در مرکز 122 صورت گرفته و هم اکنون مراحل پايانی خود را طی می کند ، نصب برنامه جديد 122 می باشد. اين برنامه علاوه بر اينکه کاملتر از برنامه قبل است ، امکان گزارش گيری از تمام مواردی که در سيستم توسط کاربران پاسخگويي ، ثبت عمليات ، رسيدگی به تماسهای مشترکين و .... انجام می گيرد را دارا می باشد. در حال حاضر 5 منطقه کرج - مهرشهر - رجايی شهر - فرديس و محمدشهر به صورت مستقيم آدرسهای ثبت شده از مرکز را دريافت می نمايند و ثبت عمليات پس از انجام کار حوادث صورت می گيرد.
همچنين با حذف کدهای شهرستانها و پس از پيگيری های مستمر امکان برقراری ارتباط از کليه شهرستانها از جمله هشتگرد و نظرآباد با خطوط E1 فراهم گرديد .
در ضمن اقداماتی جهت نصب و پياده سازی GIS انجام شده و در حال گذراندن مراحل نهايي نصب و راه اندازی می باشد. بديهی است با نصب برنامه GIS اين امکان فراهم می گردد که همزمان با تماس مشترک و ثبت آدرس توسط اپراتور ، محل مورد نظر روی نقشه نمايش داده می شود.
مزيت GIS نشان دادن سريع محدوده ی مورد نظر می باشد که سهم بسزايی در سرعت بخشيدن به رفع حادثه و انجام کار و به تبع آن رضايت مشترکين خواهد داشت.
مواردی که در دست اقدام است عبارتند از :
لينک و ارتباط کليه حوادث امورها با مرکز 122 ، به اين صورت که بقيه مناطق به همراه 5 شهر ذکر شده در بالا ( که هم اکنون نيز لينک هستند) اين امکان را پيدا خواهند نمود که آدرسهای حوادثی را به صورت آنلاين از مرکز 122 دريافت نمايند و اقدامات انجام گرفته در واحد حوادث را نيز به صورت آنلاين در سيستم برنامه جديد ثبت و گزارش تهيه نمايند.
همچنين از ديگر مواردی که درخواست داده شده اضافه شدن 1 نفر اپراتور مرد می باشد.
ضمنا" تصميمات لازم جهت استاندارد سازی کليه کابين های مرکز نيز اتخاذ گرديدکه در دست پيگيری و اقدام است.
به طور خلاصه مواردی که طی يک سال گذشته انجام شده عبارتند از:
1- نصب و راه اندازی خط E1 با 30 خط ورودی
2- نصب و راه اندازی Call Center جهت مديريت تماسها
3- لينک حوادث کرج، مهرشهر، رجايي شهر، فرديس و محمدشهر با مرکز 122
4- نصب برنامه جديد در مرکز 122 و حوادث شهرهای کرج، مهرشهر، رجايي شهر، فرديس و محمدشهر، با قابليت گزارش گيری از تمامی مواردی که در سيستم ثبت می گردد
5- آماده سازی برنامه GIS
6- اضافه شدن يک نفر نيرو جهت پاسخگويي به تلفن
هوشنگ امينی
سرپرست مرکز امداد و حوادث کرج(122)
بازدید : 3792 | 18 شهريور 1392 ساعت 03:40 ب.ظ |