۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد
A+
A-
وضعیت مرکز 122
بسمه تعالی
وضعیت مرکز 122 در حال حاضر :
مرکز 122 در حال حاضر دارای 15 نفر نیرو می باشد که شامل 5 نفر اپراتور تلفن از ساعت 8 الی 16 ، 4 نفر اپراتور تلفن از ساعت 16 الی 24 و 1 نفر اپراتور از ساعت 24 تا 8 صبح و همچنین 2 نفر اپراتور بی سیم به صورت 24 ساعت کار و 24 ساعت استراحت ، 1 نفر اپراتور ثبت عملیات و 1 نفر اپراتور رسیدگی به تماسهای مشترکین از 8 صبح تا 16 و 1 نفر سوپروایزر از ساعت 8 الی 17 می باشد.
آمار تماسهای مردمی با مرکز 122 در 6 ماهه نخست امسال 129121 مورد بوده ( همراه با تماسهای تکراری ) که از این تعداد 109259 مورد حوادثی ، 4097 مورد مربوط به امور مشترکین ، 1125 مورد مربوط به حوادث فاضلاب ،6633 مورد راهنمایی، 295 مورد قدردانی بوده است و بقیه موارد شامل اشتباه و .... می باشد.
میانگین تماسهای مشترکین با مرکز 122 روزانه 694 مورد می باشد. که از این تعداد میانگین تماسهای غیرتکراری و با موضوعات حوادثی 230مورد است که هر روز به کلیه تماسهای روز قبل توسط کابین رسیدگی به تماسهای مشترکین زنگ زده می شود و چنانچه مواردی برطرف نشده باشد، مجدانه پیگیری می گردد تا رفع حادثه صورت پذیرد.
خط E1 که از 1 سال گذشته با 30 ورودی در مرکز نصب و راه اندازی گردیده به همراه اقدامات انجام گرفته جهت Call Center قابلیت رویت شماره تماس مشترک روی صفحه مانیتور و پاسخگویی از همان طریق را دارد . از دیگر مزایای Call Center مدیریت خطوط ورودی جهت پاسخگویی هر کاربر می باشد.
از دیگر اقداماتی که در مرکز 122 صورت گرفته و هم اکنون مراحل پایانی خود را طی می کند ، نصب برنامه جدید 122 می باشد. این برنامه علاوه بر اینکه کاملتر از برنامه قبل است ، امکان گزارش گیری از تمام مواردی که در سیستم توسط کاربران پاسخگویی ، ثبت عملیات ، رسیدگی به تماسهای مشترکین و .... انجام می گیرد را دارا می باشد. در حال حاضر 5 منطقه کرج - مهرشهر - رجایی شهر - فردیس و محمدشهر به صورت مستقیم آدرسهای ثبت شده از مرکز را دریافت می نمایند و ثبت عملیات پس از انجام کار حوادث صورت می گیرد.
همچنین با حذف کدهای شهرستانها و پس از پیگیری های مستمر امکان برقراری ارتباط از کلیه شهرستانها از جمله هشتگرد و نظرآباد با خطوط E1 فراهم گردید .
در ضمن اقداماتی جهت نصب و پیاده سازی GIS انجام شده و در حال گذراندن مراحل نهایی نصب و راه اندازی می باشد. بدیهی است با نصب برنامه GIS این امکان فراهم می گردد که همزمان با تماس مشترک و ثبت آدرس توسط اپراتور ، محل مورد نظر روی نقشه نمایش داده می شود.
مزیت GIS نشان دادن سریع محدوده ی مورد نظر می باشد که سهم بسزایی در سرعت بخشیدن به رفع حادثه و انجام کار و به تبع آن رضایت مشترکین خواهد داشت.
مواردی که در دست اقدام است عبارتند از :
لینک و ارتباط کلیه حوادث امورها با مرکز 122 ، به این صورت که بقیه مناطق به همراه 5 شهر ذکر شده در بالا ( که هم اکنون نیز لینک هستند) این امکان را پیدا خواهند نمود که آدرسهای حوادثی را به صورت آنلاین از مرکز 122 دریافت نمایند و اقدامات انجام گرفته در واحد حوادث را نیز به صورت آنلاین در سیستم برنامه جدید ثبت و گزارش تهیه نمایند.
همچنین از دیگر مواردی که درخواست داده شده اضافه شدن 1 نفر اپراتور مرد می باشد.
ضمنا" تصمیمات لازم جهت استاندارد سازی کلیه کابین های مرکز نیز اتخاذ گردیدکه در دست پیگیری و اقدام است.

به طور خلاصه مواردی که طی یک سال گذشته انجام شده عبارتند از:
1- نصب و راه اندازی خط E1 با 30 خط ورودی
2- نصب و راه اندازی Call Center جهت مدیریت تماسها
3- لینک حوادث کرج، مهرشهر، رجایی شهر، فردیس و محمدشهر با مرکز 122
4- نصب برنامه جدید در مرکز 122 و حوادث شهرهای کرج، مهرشهر، رجایی شهر، فردیس و محمدشهر، با قابلیت گزارش گیری از تمامی مواردی که در سیستم ثبت می گردد
5- آماده سازی برنامه GIS
6- اضافه شدن یک نفر نیرو جهت پاسخگویی به تلفن

هوشنگ امینی
سرپرست مرکز امداد و حوادث کرج(122)
تاریخ به روز رسانی:
1396/12/26
تعداد بازدید:
353
Powered by DorsaPortal