۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد
A+
A-
دستور عمل IVR
Electronic Bill Presentment and Payment (EBPP)
سامانه پرداخت تلفنی قبض آب(IVR)
(با شماره تلفن 1522)

· شرکت آب و فاضلاب استان البرز در راستای ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکان خود، اقدام به راه اندازی سامانه خدمات به صورت تلفنی نموده است (IVR).
· مشترکان شرکت آبفا در سطح استان میتوانند با شماره گیری تلفن 1522 از خدمات غیر حضوری بهره مند شوند.

اهداف :

· اعلام آخرین بدهی مشترک و پرداخت آن
· کاهش ترافیک شهری و کاهش تردد ارباب رجوع به شرکت آب و فاضلاب.

سامانه پرداخت تلفنی قبض آب یا سیستم IVR شامل سه بخش اصلی منوی شروع ، منوی اصلی و منوی ثبت نام است . کاربر با گرفتن شماره تلفن 1522 به منوی شروع وارد می شود . در صورتی که کاربر جدید باشد ، به منوی ثبت نام هدایت خواهد شد و در غیر این صورت با ورود شناسه کاربری خود به سیستم وارد می شود . با ورود کاربربه سیستم ابتدا بررسی می شود که آیا کاربر قبض پرداخت نشده ای دارد یا خیر ؟ در صورتی که قبض پرداخت نشده ای وجود داشت ، اطلاعات قبض برای کاربر خوانده شده و کاربر در صورت تمایل به پرداخت آن شماره 16 رقمی کارت بانک خود را وارد نموده و سپس رمز دوم کارت را وارد می نماید که در صورت موفق بودن تراکنش، شماره رهگیری برای کاربر خوانده شده که در این مرحله عملیات پرداخت انجام شده است . در صورت تمایل ، کاربر می تواند مستقیما از منوی اصلی وارد شود و با انتخاب گزینه های مختلف به دیگر امکانات سیستم مانند دریافت گزارش پرداخت های انجام شده ، دریافت قبض های دوره های پیشین ،اطلاع از میانگین آب مصرفی ، تغییر کلمه عبور، غیر فعال کردن حساب کاربری دست یابد . در منوی ثبت نام نیز ابتدا اطلاعاتی در مورد خدمات ، نحوه عملکرد سیستم و مراحل پرداخت به اطلاع کاربر خواهد رسید . سپس کاربر با روش از پیش تعریف شده احراز هویت شده و در صورتی که اطلاعات وارد شده معتبر بوده و کاربری با این مشخصات قبلا ثبت نشده باشد ، اطلاعات کاربر در سیستم ثبت خواهد شد و کاربر به منوی شروع باز خواهد گشت .
البته در حال حاضر فقط فاز اول سیستم یعنی بخش اصلی و پرداخت قبض فعال است و بخش های دیگر مانند گزارشات مصرف در آینده فعال خواهد شد .
تاریخ به روز رسانی:
1396/12/26
تعداد بازدید:
144
Powered by DorsaPortal